مصرف ویتامین C بیشتر خطر سرطان مری را کاهش می دهد

 

سرطان مري در لوله غذايي مري که در بين گلو و معده قرار دارد ايجاد مي شود. علائم اين بيماري شامل سختي در بلعيدن و کاهش وزن است. از نشانه‌هاي ديگر اين بيماري مي‌توان به درد هنگام بلعيدن، گرفتگي صدا، گره‌هاي لنفاوي متورم شده، ايجاد غده اطراف استخوان ترقوه، سرفه خشک و احتمالاً سرفه کردن يا استفراغ خون اشاره کرد.

 

در سال ????، بيماري سرطان مري هشتمين سرطان در دنيا از نظر بيشترين تعداد وقوع بود که در طول آن سال ??? هزار نمونه جديد مشاهده شد. در آن سال اين بيماري منجر به ??? هزار مرگ شد که اين عدد در سال ????، ??? هزار مرگ بود. نرخ اين بيماري در کشورهاي مختلف متفاوت است، اما نيمي از تمامي موارد در چين روي مي‌دهد. وقوع اين بيماري در مردان سه برابر زنان است.

 

مهمترين روش هاي پيشگيري از اين سرطان شامل مواردي همچون ترک سيگار و استفاده از رژيم غذايي مناسب و مراجعه به ليست پزشکان متخصص مي باشد.

 

 

تحقيقات جديد در زمينه سرطان مري نشان داد که مصرف بيشتر ويتامين C مي تواند نقشي محافظت کننده در مقابل ابتلا به اين سرطان ايجاد کند.

 

 

 

در اين تحقيق که در سال 2016 توسط محققان چيني انجام شد، بازبيني کاملي بر روي 15 مطالعه انجام شده در زمينه ارتباط بين مصرف ويتامين C و سرطان مري انجام گرفت.

 

 

 

نتايج اين مطالعات کاملا گوياي اين موضوع بود که مصرف هر چه بيشتر ويتامين C با کاهش چشمگيرتر سرطان مري در ارتباط است. بر اين اساس مشخص شد که با بيشتر کردن مصرف ويتامين C به اندازه هر 50 ميلي گرم در روز، خطر ابتلا به سرطان مري مي تواند به اندازه 13 درصد در هر فرد کاهش يابد.

 

 

اين يافته مي تواند راهکاري بسيار مهم در پيشگيري از سرطان مري ارائه دهد.

 

 

نتايج اين مطالعه در مجله International Journal of Cancer به چاپ رسيد.