دستگاه لیپوماتیک چیست ؟

دستگاه ليپوماتيک شامل کمپرسوري مي باشد که اين کمپرسور هواي فشرده را به ميله اي به نام کانولا منتقل مي کند ، کانولا مدام مرتعش مي شود و با حرکت بسيار سريع خود در زير پوست به حالت سه بعدي لرزش هاي بسيار سريع را ايجاد مي کند که در نهايت منجر به شکست سلول هاي چربي و تخليه آن ها مي شود .جراح براي از بين بردن چربي ها کانولا را از يک سوراخ بسيار نازک به قطر ? ميلي متري وارد بافت چربي کرده ، کانولا امواج اينفراسونيک را ايجاد کرده و با تخريب سلول هاي چربي انباشته در زير پوست باعث مي شود که به راحتي از بدن خارج شوند ، البته همانطور که بيان شد انجام اين روش به هيچ عنوان آسيب و ضرري به بافت عضلاني و عروق و اعصاب شما وارد نخواهد کرد .

در نهايت چربي امولسيفيه (شل شده ) به خارج از بدن منتقل و کشيده مي شود. قبل از جراحي ليپوماتيک از داروي بيحسي که به بافت چربي پوست وارد مي شود کمک گرفته مي شود ، اين اقدام که سبب کاهش احساس درد در ناحيه تخليه چربي مي شود باعث مي شود که شما در زمان جراحي کوچکترين دردي احساس نکنيد ، البته در اين روش مقدار کمتري داروي بي حسي جهت تسکين به نسبت ديگر روش هاي لاغري استفاده مي گردد .

دستگاه ليپوماتيک به کمک باد و ارتعاش (حرکات بسيار تند) چربي ها را خورد کرده و آن ها را بيرون مي کشد. در اين روش به هيچ عنوان عمل سوختن چربي وجود نخواهد داشت و چربي ها کاملا سالم و زنده برداشته مي شوند از اين رو مي توان از اين چربي ها براي تزريق در ساير نواحي نيز استفاده کرد .