سمعک داخل گوش

 

این سمعکها به صورت سفارشی بر اساس قالب اولیه گرفته شده از گوش ساخته می شوند . با توجه به رنگ پوست رنگ بندی های متفاوتی دارند و اندازه آن از کوچک تا بزرگ است.

 

سمعک داخل گوش یا نامرئی (IIC)

 

کوچکترین سمعک های داخل گوش هستند . این سمعکها معمولا در عمق کانال گوش و در برخی از مدلها بعد از خم دوم کانال گوش قرار می گیرند. معمولا سمعک های نامرئی برای کم شنوایی های ملایم تا متوسط طراحی شده اند.

 

سمعک کاملا داخل کانال (CIC)

 

این سمعکها نیز در رده کوچکترین سمعکهای سفارشی قرار می گیرند. سمعک CIC کاملا در داخل کانال گوش قرار می گیرد و مناسب افت شنوایی خفیف تا متوسط شدید است. این سمعکها تقریبا نامرئی هستند و معمولا برای کسانی تجویز می شوند که ظاهر سمعک برای آنها اهمیت دارد.

 

سمعک داخل کانال (ITC)

 

سمعکهای ITC در بخش پاینی صدفه ی لاله گوش قرار می گیرند . استفاده از آن ثابت و آسان است و از آنجا که آنها بزرگتر از مدل CIC هستند ، عمر باتری طولانی تری دارند و می توانند ویژگیهای اضافی مانند میکروفن جهت دار برای درک بهتر گفتار در محیط های پر سر و صدا و ولوم کنترل داشته باشند . سمعک ITC مناسب افت شنوایی ملایم تا متوسط شدید از نظر پزشک شما و دکتر مهدی احمدی می باشد .

 

سمعک داخل گوش فول شل  (ITE)

 

مدلهای فول شل در داخل صدفه گوش بیرونی قرار می گیرند . اندازه بزرگ آنها اجازه می دهد تا حداکثر تعداد کنترلهای اضافی و ویژگیهایی از قبیل میکروفن جهت دار در آنها تعبیه گردد . به علت استفاده از باتری بزرگتر ، طول عمر باتری بیشتر خواهد بود . در واقع آنها یک سمعک بزرگ با قدرت کافی هستند . این مدل سمعک ، برای کم شنوایی های خفیف تا شدید توصیه می شود .