روند جراحی لیپوماتیک

ليپوماتيک داراي يک موتور بادي و يک ميله ي فلزي بسيار ظريف و حساس به نام کانولا مي باشد .

ليپوماتيک با وارد کردن هواي فشرده اي که سه حرکت نوسان، چرخش و ارتعاش را براي لوله کانولا القا مي کند شروع به کار مي کند و با ورود به لايه هاي زيرين پوست باعث ارتعاض چربي ها و خورد شدن آنها مي شودچربي ها در اين روش بدون سوختن و بدون آسيب پذيري تخليه مي شوند ، همچنين ليپوماتيک باعث مي شود که پوست و حالت الاستينه ي آن حفظ شود و دچار افتادگي نگردد ، همچنين با ورود کانولا به بدن هيچ گونه آسيبي به بافت هاي ديگري مانند عضلات، عروق خوني و عصب ها وارد نمي شود . همين امر سبب مي شود تا زمان جراحي کوتاه و دوره ي ريکاور شدن بيمار بسيار سريع اتفاق بيافتد.

ليپوماتيک باعث سوختگي پوست نمي شود و در مقايسه با ساير ليزر ها ليفت پوست بسيار بالايي دارد در واقع اين روش باعث انقباض زياد پوست شده ونتايج موثري در نواحي فييبروزي بوجود مي آورد ،نواحي فيبروزي قسمت هايي از بدن است که چربي ها سفت و کهنه شده اند..

در روش ليپوماتيک تمامي سلول هاي چربي انباشته شده در زير پوست، با روشي کاملا فيزيکى و نه به همراه اشعه و يا حرارت خورد و تخريب مي شوند که اين تخريب توسط ميله ي فلزي کانولا قابل انجام است و سپس اين چربي امولسفيه شده به آرامي براي از طريق ميله به داخل کشيده مي شود و در نهايت نيز توسط خود دستگاه تخليه مي شود. چربي ها بعد از ليپوماتيک کاملا زنده و سالم هستند و امکان پيوند چربي در سينه ها و يا باسن وجود دارد .

در واقع ليپوماتيک با ايجاد لرزش در سلول هاي چربي آن ها را در هم مي شکند و در نهايت تخليه مي نمايد.
منبع: پرنيا