عامل ۵۰ درصد مرگ و میر ایرانی ها چیست؟

 

 

زيربهداشت، با اعلام اينکه آمار مبتلايان به ديابت رو به افزايش است، گفت: در کشور حدود ? ميليون نفر به ديابت مبتلا هستند که ?? درصد ديابت نوع ? دارند.

 

به گزارش شفا آنلاين،دکتر سيد حسن هاشمي در همايش بزرگ پياده روي خانوادگي که صبح امروز همزمان با سومين روز از هفته سلامت در باغ ملي تهران برگزار شد، با تاکيد بر عمل کردن همه افراد به گفته هايشان، گفت: بايد ما از آن دسته از گروه هايي باشيم که ابتدا خودمان به گفته هايمان عمل کنيم تا مردم نيز به سخنان ما گوش دهند و عمل کنند. بنابر اين لازم است مسئولان به آنچه که مي گويند اهتمام داشته باشند.

 

وي با اشاره به وجود ???ميليون نفر مبتلا به ديابت در دنيا، افزود: در حال حاضر آمار مبتلايان به بيماري ديابت رو به افزايش است و در کشور ما حدود ? ميليون نفر به ديابت مبتلا هستند که از اين تعداد ?? درصد مبتلا به ديابت نوع ? هستند.

 

هاشمي همچنين بر انجام ورزش روزانه تاکيد کرد و افزود: اگر روزي ?? دقيقه پياده روي داشته باشيم و ورزش کنيم مي توانيم از ابتلاي ?? درصد مردم که شايد دچار ديابت شوند، جلوگيري کرد.

 

وي يکي از آسيب هاي بزرگ در کشور را مسئله چاقي و افزايش وزن دانست و تاکيد کرد: بايد از اسراف و پرخوري پرهيز کنيم و اگر بتوانيم در مورد تغذيه هم از دستورات اسلام بهره بريم، مي توان مانع بروز افزايش وزن و چاقي و ابتلا به انواع بيماري هاي ناشي از آنها شويم.

 

به گفته وزير بهداشت، زندگي آپارتمان نشيني، کم تحرکي و تغذيه نا مناسب و پر خوري از عوامل ابتلا به چاقي و ديابت، فشار خون است .

 

هاشمي همچنين، با اشاره به استفاده از دوچرخه توسط مسئولين در ليست پزشکان متخصص در کشورهاي ديگر، افزود: متاسفانه در ايران اگر مردم با اين صحنه مواجه شوند به دليل نبود فرهنگ سازي لازم، به اين فکر مي کنند که پس چه زماني اين مسئول کار مي کند.

 

وزير بهداشت در پايان گفت: متاسفانه ?? درصد مرگ ايرانيان به دليل سکته جان خود را از دست مي دهند که ?? درصد اين مرگ ها به دليل سکته قلبي و ?? درصد به دليل سکته مغزي است.