کنترل دیابت با مصرف گشنیز

 

گشنيز به عنوان سبزي کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و کنترل ديابت را با تحريک ترشح انسولين انجام مي دهد.

 

سبزي گشنيز به عنوان دواي معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقيقات نشان مي دهد که مصرف آن باعث دفع سرب و آلومينيوم نيز مي شود. سبزي گشنيز که به طور معمول و حتي روزانه در آشپزي از آن استفاده مي کنيم، خواص بسيار زيادي دارد.

 

 

سم زدايي فوق العاده

 

 

محققان آمريکايي دريافته اند که گشنيز عامل بسيار موثر و شگفت انگيزي در سم زدايي بدن و دفع فلزهاي سنگين است. محققان پيش تر موفق شده بودند با اتخاذ برنامه اي عفونت بيماران را درمان کنند. با اين حال اگرچه علائم عفونت از بين مي رفت اما پس از مدتي باز مي گشت.

 آنان معتقد بودند که علت اين امر، تراکم آلومينيوم، جيوه و سرب در برخي از قسمت هاي بدن است که به باکتري ها و ويروس ها اجازه تکثير مي دهد.

 نکته جالب اين بود که يکي از اين بيماران پس از مصرف سوپ گشنيز به ميزان چشمگيري جيوه را از طريق ادرار دفع کرد.

 تحقيقات بهترين فوق تخصص غدد در تهران نشان داد مصرف گشنيز باعث دفع سرب و آلومينيوم نيز مي شود. بنابراين از بيماران خواسته شد به طور منظم گشنيز تازه يا آب گشنيز همراه با آنتي بيوتيک يا ضدويروس هاي طبيعي مصرف کنند تا تمامي عفونت ها بدون اينکه عود کند، درمان شود.

 

 

خواص عرق گشنيز

 

 

کارشناسان عرق گشنيز را در رفع عفونت مجاري ادرار، ناراحتي هاي گوارشي و نفخ شکم موثر مي دانند.

 

گشنيز براي زنان به ويژه آن هايي که در دوره عادت ماهانه دچار خونريزي شديد مي شوند، مفيد است. براي استفاده از اين خاصيت درماني گشنيز مي توانيد شش گرم از دانه آن را در ??? ميلي گرم آب بجوشانيد و پس از افزودن شکر به آن، اين مخلوط را به صورت گرم استفاده کنيد. همچنين تناول ? تا ? گرم از تخم گشنيز با کمي عسل افزايش شير مادران شيرده را در پي دارد.

 

 

 

گياه ضد ديابت

 

 

از سوي ديگر گشنيز به عنوان سبزي کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و اين کار را با تحريک ترشح انسولين انجام مي دهد. اين تاثير به حدي است که آن را گياه ضد ديابت نيز مي نامند. گشنيز در عين حال با پايين آوردن ميزان کلسترول بد و افزايش سطح کلسترول خوب در خون به سلامت قلب کمک مي کند.

 

 

مفيد براي پوست

 

 

اين سبزي براي پوست نيز بسيار مفيد است. مخلوط آب گشنيز با پودر زردچوبه به درمان جوش هاي پوستي و جوش هاي سرسياه کمک مي کند.

 

 

ضدالتهاب طبيعي

 

 

گشنيز براي کساني که دچار مشکلات آرتريتي (التهاب مفصلي) هستند سودمند است چون اين سبزي خواص ضدالتهابي بسياري دارد. براي اين منظور نيز کافي است دانه هاي گشنيز خاکي را با آب بجوشانيد و اين مخلوط را بنوشيد.

 

رفع مشکلات گوارشي

 

 

گشنيز به عنوان دواي معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم شناخته شده است. متخصصان علوم پزشکي و تغذيه در کانادا مي گويند افزودن يک يا دو قاشق چاي خوري آب گشنيز به مخلوط شير تازه، يک ترکيب عالي براي درمان حالت تهوع و اسهال خوني است.

 

 

رفع تب

 

 

سوپ رقيق از آب مرغ و گشنيز تازه و مصرف چند مرتبه در روز در برطرف شدن تب و سرماخوردگي موثر است.

 

 

سلامت دهان و دندان

 

 

کارشناسان گياهان دارويي شستن دهان و دندان با استفاده از دم کرده گشنيز و يک قاشق چاي خوري تخم گشنيز در يک ليوان آب جوش به مدت ? دقيقه را در ضدعفوني کردن دهان و دندان موثر مي دانند. هم چنين جويدن تخم گشنيز براي تسکين درد دندان موثر است.

 

 

زياده روي نکنيد

 

 

مصرف اندازه گشنيز ضرري ندارد، ولي مصرف بيش از حد آن باعث حالت سستي توأم با خستگي شديد شده و گاهي خواب عميق، گنگي و بي حسي را به دنبال خواهد داشت.