انتخاب دندانپزشک خوب

 

در انتخاب دندانپزشک بايد دقت لازم را به عمل آورد. درست است که دندانپزشکي يک رشته دانشگاهي است که در دانشگاه ها تدريس مي گردد اما هنگام انتخاب دندانپزشک بايد موارد ديگري غير از داشتن مدرک معتبر دانشگاهي را در نظر گرفت. دندانپزشکي پيچيده تر از آن چيزي است که در دانشگاه ها تدريس مي شود. يک دندانپزشک خوب، دندانپزشکي است که علاوه بر داشتن دانش و تجربه از يکسري ويژگي هاي فردي نيز برخوردار باشد. ما در اين مقاله شما را با اين ويژگي ها آشنا مي کنيم.

 

1.  اولين ويژگي اين است که يک دندانپزشک خوب هنگام درمان شما از اينکه در حال کمک به شما براي درمان دندان و تسکين درد و برطرف کردن مشکلات دهاني شماست احساس رضايت و خرسندي دارد. در واقع داشتن روحيه کمک به ديگران برترين ويژگي يک دندانپزشک است.

 

 

2. داشتن اعتماد به نفس و رفتاري که براي بيمار اطمينان بخش باشد از ديگر ويژگي هاي يک دندان پزشک خوب مي باشد. بيمارن در هنگام مراجعه به دندانپزشکي به دليل اين که شناخت کاملي از نحوه ي درمان خود ندارند و يا به خاطر ترس از درد، احساس خوبي ندارند. انتخاب يک دندانپزشک مجرب از ليست پزشکان متخصص در هنگام برخورد با بيمار خود با اعتماد به نفس و آرامش برخورد مي کند تا احساس اطمينان و راحتي را در بيمار خود ايجاد کند.

  

3. داشتن مهارت هاي چندگانه مناسب، يکي ديگر از ملزومات يک دندانپزشک خوب است. دندانپزشک خوب سعي مي کند با بيمارش احساس راحتي در طي درمان را داشته باشد. از طرفي ديگر وجود مشکلات احتمالي در دهان و دندان بيمار خود را مورد بررسي قرار مي دهد و روش ها و زمان مناسب براي درمان بيمار خود را به خوبي توضيح مي دهد و اگر نيازي به انجام عملي از سمت بيمار براي پيشگيري از به وجود آمدن مشکلات بعدي باشد به او آموزش مي دهد.

  

4. داشتن تمايل و توانايي فردي براي انجام يک روش اصولي چهارمين ويژگي يک دندانپزشک خوب است. در واقع يک دندانپرشک خوب راه هاي خاصي براي حفاظت و ترميم دندان ها را مي داند تا بيمار او در معرض خطر و آسيب قرار نگيرد.


5. پنجمين ويژگي يک دندانپزشک خوب اين مي باشد که داراري دقت نظر و باريک بيني باشد و توجه به جزئيات و مشکلات بسيار کوچک احتمالي را ناديده نگيرد و توانايي اصلاح و ترميم مشکلات احتمالي را داشته باشد.

 

6. ششمين ويژگي دندانپزشک خوب اين است که داراي سرعت مناسب و در عين حال دقت لازم براي انجام درمان دندان را داشته باشد. درست است که انجام صحيح درمان براي بيماران مطلوب است اما يک دندانپزشک خوب در طي درمان دقت لازم براي ترميم بافت هاي آسيب ديده دندان را دارد؛ زيرا اگر در حين کار دقت را فداي سرعت کند ممکن است آسيب هاي دائمي و جبران ناپذيري را به دهان و دندان بيمار خود بزند.