تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی

مانطور که مي دانيد براي لاغر کردن شکم جراحي هاي مختلفي وجود دارد که بر اساس نياز و فرم بدن بيمار مناسبترين آنها در نظر گرفته مي شود ، شايد نام ليپوماتيک ، اولترازد ، بادي جت ، ليپوليزر و ابدومينوپلاستي را زياد شنيده باشيد و تصور کند که تمامي اين موارد براي بيماران به صورت يکسان در نظر گرفته مي شود.

لاغري با ليپوماتيک يکي از روش هاي نوين است که به صورت چشمگيري جايگاه ليپوليز را تصاحب کرده است . پيش از اين افراد براي لاغري سعي مي کردند تا با روش ليپوليزر چربي هاي بدن را تخليه نمايند اما با ورود ليپوماتيک به دنياي جراحي اين امکان به افراد داده شد که علاوه بر بيرون کشيدن چربي هاي بدن بتوانند همان چربي را در قسمت ديگري از اندام هاي بدن تزريق نمايند .

در واقع ليپوماتيک اين امکان را به جراح مي دهد که بتواند چربي شکم و پهلو هارا به باسن و يا سينه ها منتقل نمايد.

توجه داشته باشيد که ليپوماتيک براي افرادي مناسب است که دچار چاقي هاي موضعي و ميزان زيادي چربي شده اند . ليپوماتيک چربي هارا ليز مي کند و بعد از طريق يک لوله ي فلزي نازک آنهارا به بيرون مي مکد. البته اين کار با دقت و اصول بسيار پيشرفته اي انجام مي شود که جراح متخصص بايد آن را انجام دهد .

شايد جراحي ابدومينوپلاستي را نيز شنيده باشيد اين جراحي نيز براي کوچک کردن شکم مناسب است ، تفاوتي که ميان اين دو روش وجود دارد تفاوت در عملکرد و افراد مناسب براي اين جراحي هستند. هزينه ليپوماتيک

بايد توجه داشته باشيد که ابدومينوپلاستي براي افرادي مناسب است که شکم آنها دچار افتادگي و شل شدگي شده است و پوست آنها بسيار چروک و آويزان شده است. معمولا لاغر شدن بسيار زياد و حاملگي هاي متعدد باعث بروز چنين عارضه اي در شکم مي شود.

بنابراين فردي که شکم سفت و بزرگي دارد کانديد مناسبي براي ابدومينوپلاستي نيست . بلکه در ابتدا بايد شکم وي ليپوماتيک شود و بعد از تخليه چربي ها زماني که شکم او آويزان شد عمل جراحي ابدومينوپلاستي را انجام دهد .

ليپوماتيک براي افرادي مناسب است که چربي شکم آنها تا ميزان مشخصي زياد باشد،هرچند که ليپوماتيک قدرت ليفت کنندگي بسيار بالايي دارد ولي در صورتي که بيمار داراي شکم بسيار بزرگي باشد پوست کش آمده ي قبل از لاغري او آويزان مي شود و نياز است که با جراحي ابدومينوپلاستي بافت آن اصلاح شود و يک شکم صاف و زيبا داشته باشد .
منبع: پرنيا