متخصص غدد کودکان کیست؟

  اگر فرزند شما مشکلاتي در رشد، بلوغ يا ديابت دارد و يا از اختلالات هورموني و غده‌هايي که اين هورمون‌ها را توليد مي‌کنند رنج مي‌برد، متخصص غدد کودکان مي‌تواند او را درمان کند.

 هورمون‌ها مواد شيميايي هستند که بر چگونگي کارکرد بخش‌هاي ديگر بدن تاثير مي‌گذارند. به‌عنوان مثال، اين هورمون‌ها چگونگي رشد و رسيدن به مرحله‌ي بلوغ را در کودک تعيين مي‌کنند. غدد درون ريز از جمله غده‌ي هيپوفيز هورمون‌هايي را در خون آزاد مي‌کنند. غددشناسي علمي است که اين غده‌ها و تاثيرات هورمون‌ها در بدن را مورد مطالعه قرار مي‌دهد

 

مسائلي که متخصص غدد کودکان به آن‌ها مي‌پردازد اغلب با بيماري‌هاي مربوط به متخصص غدد بزرگسالان متفاوت است.

 

متخصص غدد کودکان دوره‌هاي ويژه‌اي مي‌بيند که مربوط به رشد کودک هستند. مشکلات هورموني اغلب در طول زندگي فرد حضور دارند. متخصص غدد کودکان به درمان اختلالات هورموني در تمام دوران کودکي و سال‌هاي نوجواني مي‌پردازد.

 

 

متخصص غدد کودکان چه آموزش‌هايي مي‌بيند؟

 

 

تحصيلات و آموزش‌هاي متخصص غدد کودکان به قرار زير است:

 

چهار سال تحصيل در دانشکده‌ پزشکي

?? ماه کار آموزي در طب اطفال

?? ماه يا بيشتر دستياري در غددشناسي کودکان

 

 

متخصص غدد کودکان چه نوع خدمات درماني را ارائه مي‌دهد؟

 

 

متخصص غدد کودکان اختلالات هورموني را تشخيص مي‌دهد و به کنترل و درمان آن‌ها مي‌پردازد که اين اختلالات هورموني شامل موارد زير مي‌‌شود:

 

مسائل مربوط به رشد از جمله قد کوتاهي

بلوغ زودرس يا تاخير در آن

بزرگ شدن غده‌ي تيروئيد يا همان گواتر

کم کاري يا پرکاري غده‌ي تيروئيد

کم کاري يا پرکاري غدد فوق کليوي

دستگاه تناسلي مبهم/ دو جنسيتي

اختلال عملکرد تخمدان و بيضه

ديابت

قند خون پايين يا هيپوگليسمي

چاقي

 

مشکلات مربوط به ويتامين D مانند نرمي استخوان و هيپوکلسمي

 

کجا مي‌توان يک متخصص غدد کودکان پيدا کرد

 

بهترين فوق تخصص غدد در تهران در مراکز درماني مختلفي مثل بيمارستان اطفال، مراکز درماني وابسته به دانشگاه و مطب‌هاي خصوصي به طبابت مي‌پردازد.

 

 

متخصص غدد کودکان بهترين مراقبت را به عمل مي‌آورد

 

 

بدن کودکان در مرحله‌ي رشد قرار دارد و به همين دليل نيازهاي ويژه‌اي دارند که در ارتباط با اين مرحله‌ي حساس از زندگي است. علاوه بر آن، نيازهاي رواني کودکان با نيازهاي رواني بزرگسالان متفاوت است. اختلالات هورموني که رشد جنسي و جسمي را تحت تاثير قرار مي‌دهد،

 

مي‌تواند اثرات زيادي روي سلامت جسمي و روحي کودک داشته باشد. متخصص غدد کودکان نسبت به اين مسائل حساسيت ويژه‌اي نشان مي‌دهد.

 

متخصص غدد کودکان فرزند شما را در محيطي تحت مراقبت قرار مي‌دهد که مناسب کودکان و نوجوانان است. پرسنل پشتيبان شامل پرستاران،‌ روانشناسان، مربيان ديابت اطفال و متخصص تغذيه همگي در مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان تخصص دارند.

 

کودکان با نيازهاي ويژه احتياج به همکاري نزديک متخصص غدد کودکان و متخصص اطفال دارند.

 

متخصص غدد کودکان تخصص زيادي در کار با کودکان و درمان اختلالات غدد و مسائل هورموني کودکان دارد. اگر متخصص اطفال توصيه مي‌کند که فرزند خود را نزد يک متخصص غدد کودکان ببريد، مطمئن باشيد که او بهترين مراقبت ممکن را از فرزند شما به عمل خواهد آورد.