روش جراحی لیپوماتیک

براي اين کار از يک ميله ي فلزي که مرتب ارتعاش مي يابد استفاده مي شود ، کانولا با ورود به سطح زيرين پوست و برخورد با چربي ها وارد عمل مي شود ، دستگاه ليپوماتيک که با يک موتور بادي کار مي کند، با هواي فشرده اي که سه حرکت نوسان و چرخش و ارتعاش را به صورت همزمان به چربي هاي بدن وارد مي کند ، شروع به کار مي کند ، نتيجه ي اين لرزش ها شکسته شدن چربي ها و تخليه همزمان از بدن است .

درواقع کانولا باعث مي شود تا بافت چربي به ذرات ريز تري تقسيم شوند و به راحتي قابل تخليه باشند .ليپوماتيک بر خلاف ساير روش ها مانند ساکشن يا ليپوليز باعث سوزش پوست يا همان نرکوز پوست نمي شود و تورم کمي را ايجاد مي کند.دوره ي نقاهت در اين روش بسيار کم بوده و فرد نيازي به بستري در بيمارستان ندارد .

اين روش نسبت به ساير روش ها از ليفت پوست بيشتري برخوردار بوده و باعث افتادگي پوست بعد از تخليه چربي نمي شود. در واقع نتايج بهينه اي را در نواحي فيبروزي بوجود مي آورد و در خارج سازي ايمن چربي بدون آسيب وارد کردن به بافت هاي مجاور تاثير بسيار زيادي مي گذارد.

ليپوماتيک با اثري که بر روي بدن مي گذارد ، سلول هاي چربي را به روش کاملا فيزيکى و نه اشعه و يا حرارت تخريب مي کند و باعث خورد شدن آن مي شود ، که البته اين کار به عهده ي کانولا يا همان ميله ي بسيار نازک فلزي است ، و سپس اين چربي امولسفيه به آهستگي از بدن توسط خود دستگاه ليپوماتيک تخليه مي شود
منبع: دکتر پرنيا